Jestem "szczęśliwym" użytkownikiem Octavia 1,9 Tdi AGR, którą kupiłem rok temu.
Podczas sprzedaży uzyskałem informację, że silnik jest po chip- tuningu i ma 117 KM.
Bardzo możliwe bo chodzi całkiem ok, ale do czasu...
W mieści auto zachowuje się bardzo dobrze jednak na trasie zaczyna brakować mu koni!
W międzyczasie :
- regenerowałem turbinę,
- wymieniłem N75
- wymieniłem przepływomierz
- wymieniłem przewód gumowy prowadzący od turbiny do zaworu EGR (pęknięty)
- i straciłem wątek,
Co ciekawe zauważyłem, że zawór EGR jest na stałe otwarty (prawdopodobnie żeby auto nie dymiło zbytnio).
Jeśli ma ktoś pomysł w co mógłbym jeszcze "włożyć" kasę to proszę o radę. Wszyscy znani mi specjaliści od Skody stracili koncepcje .
Dodam, że czytałem wiele postów i starałem się skorzystać z zawartych w nich rad ale jak widać bezskutecznie !
Nie jestem specem, ale miałem cos podobnego. Nie domykał sie EGR co powodowało,że silnik był coraz słabszy, aż w końcu zaczął przechodzić w tryb awaryjny. Wymiana EGRa i czyszczenie dolotu (ciągle dostające się spaliny razem z olejem trochę zasyfiły rurki), potem jeszcze N75 i przepływomierz (ponoć ofiary syfu w dolocie) i wszystko grało.
Komentarz